MANOR HOUSE SPA – Best SPA Hotel 2023

Pałac Odrowążów w Manor House SPA

Manor House SPA to miejsce stworzone w duchu holistycznej równowagi, w zgodzie z naturą, poszanowaniem historii i otwartością na nową wiedzę. Hotel powstał z myślą o błogim relaksie, odpoczynku i regeneracji organizmu, by z czasem stać się enklawą pozytywnej energii, w której ogólny dobrostan, harmonia ze sobą i światem oraz homeostaza organizmu są najważniejsze. Takie podejście zaowocowało tytułem Best SPA Hotel 2023.

Tekst: Justyna Kurowska

Manor House to Najlepszy Hotel SPA w Polsce, z najlepszym od lat holistycznym SPA w kraju, hotel dla dorosłych, przyjazny weganom i alergikom oraz Polskie Centrum Biowitalności. Ten butikowy hotel, z wyjątkowym biowitalnym SPA i nietuzinkowymi atrakcjami jest położony z dala od zgiełku i pośpiechu miasta, w bliskości przyrody i otoczeniu zabytkowego parku z energetycznym Ogrodem Medytacji. Jeśli dodać, że jest zarządzany z pasją i tworzony przez profesjonalny, zaangażowany zespół, trafiamy do prawdziwej oazy dobrego samopoczucia.

Pasja – sprawdzony przepis na sukces

Twórcy Manor House SPA – Grażyna i Jerzy Przemysław Wrona – to zgrany zespół w życiu i pracy. W latach 90. prowadzili znaną polską firmę odzieżową, która szyła garnitury, również na rynki zagraniczne. W czasach prosperity kupili Pałac Odrowążów. Początkowo zamierzali stworzyć ośrodek socjalny dla liczącego 250 osób zespołu, jednak życie zweryfikowało te plany. Gdy doszło do załamania rynku odzieżowego w Polsce, małżeństwo musiało zamknąć dotychczasową działalność, mierząc się z ogromnymi stratami finansowymi, zwolnieniami grupowymi i groźbą bankructwa. Nowo powstały hotel z czasem stał się głównym biznesem rodziny. Lata pracy, odważne decyzje, konsekwentny rozwój, stałe podnoszenie standardu obiektu i jakości usług, a nade wszystko pasja wkładana w każde działanie sprawiły, że właściciele stali się hotelarzami wytyczającymi trendy w branży, a inwestycja w Chlewiskach rozkwitła, zajmując stałe miejsce w ścisłej czołówce luksusowych hoteli SPA w kraju.

Stajnia Platera i Pałac Odrowążów
Stajnia Platera rok 2000 i Pałac Odrowążów rok 1999

Spełniając marzenia

W 1999 roku kupiliśmy nieruchomość w Chlewiskach, by spełnić moje marzenie uratowania zabytkowego obiektu. Niegdyś wspaniała posiadłość, siedziba wielkich arystokratycznych rodów, była bliska zniszczenia i zapomnienia. Chcieliśmy przywrócić temu miejscu dawną świetność. Rozpoczęliśmy od renowacji historycznych budowli i prac porządkowych w zabytkowym parku. Budynki wymagały generalnego remontu: wymiany stropów, pokrycia dachu, wstawienia drzwi i okien, a także cofnięcia skutków poprzednich remontów, jak chociażby usunięcie lamperii i odkrycie kamiennych ścian z piaskowca. Hotel otworzyliśmy w 2001 roku, kiedy oddaliśmy pierwsze pokoje w Stajni Platera. Prace remontowe w Pałacu Odrowążów zakończyliśmy w marcu 2004 roku. Następnie przyszedł czas na rozbudowę kuchni, rozwój ośrodka jeździeckiego, budowę Witalnej Wioski oraz Term Zamkowych z gabinetami SPA i kompleksem Łaźni Rzymskich, a kilka lat później – basenu. Odrestaurowaliśmy zabytkowe: studnię, lodownię, przypałacowe piwnice, zrekonstruowaliśmy basztę, zbudowaliśmy też naziemny łącznik między pałacem a Strefą SPA & Wellness oraz lądowisko dla śmigłowców – wspomina Jerzy Przemysław Wrona, Wice-Prezes Manor House i dodaje: – Obecnie realizujemy wielkie marzenie mojej żony – domy kopułowe. Tak duży kompleks wymaga stałej troski, cały czas coś udoskonalamy, rozwijamy. Nasze córki aktywnie włączają się w te prace i będą kontynuowały rodzinną tradycję.

Natura przede wszystkim

Manor House stał się Najlepszym Hotelem SPA dzięki idealnemu wykorzystaniu potencjału tego miejsca, holistycznej filozofii i pionierskim rozwiązaniom. Kompleks wyróżniają nowatorskie projekty i unikatowe, autorskie terapie, a wszystko to w ścisłym związku z naturą i jej dobroczynnym wpływem.
Prawdziwym skarbem jest 10-hektarowy zabytkowy park, przepełniony wzmacniającymi energiami, które sięgają nawet 30 tys. j. Bovisa (samo przebywanie na jego terenie wzmacnia witalność organizmu). Wyróżnia go Ogród Medytacji z Kamiennym Kręgiem Mocy, Ogrodem Zen, Piramidą Horusa, energetycznymi spiralą i labiryntem oraz wspaniała przyroda, która pozytywnie nastraja, koi zmysły i sprzyja relaksowi o każdej porze roku. Można tu spotkać osoby odpoczywające na leżakach, w hamakach, w cieniu ogrodowych altan, spacerujące urokliwymi ścieżkami, przytulające się do drzew, chodzące boso po trawie lub śniegu, słuchające ptasich koncertów.

Hotel inny niż wszystkie

Od samego początku chciałam stworzyć miejsce idealne do relaksu i jedyne w swoim rodzaju. Wiedziałam, że inspiracje przyjdą same, jeśli tylko będę na nie otwarta. I tak się stało. To nie przypadek, że w danym momencie odkrywałam jakąś rzecz, terapię, metodę, spotykałam konkretne osoby, podróżowałam do pewnych miejsc, sięgałam po „takie”, a nie inne książki. Wdrażałam w życie to, co podpowiadała mi intuicja, podejmowałam niestandardowe decyzje, szukałam wyjścia w każdej sytuacji, by znaleźć się w tym miejscu, w którym jesteśmy teraz. Gdy w grudniu 2012 roku spłonęło poddasze dopiero co wyremontowanego pałacu, zrobiliśmy kolejny remont, podnosząc standard pałacowych pokoi do pięciu gwiazdek. Zostaliśmy pierwszym w Polsce hotelem bez dzieci. Jesteśmy jedynym polskim hotelem z międzynarodowym certyfikatem „obiektu przyjaznego alergikom”. Byliśmy prekursorem koncertów na gongi tybetańskie i karty wegańskiej w hotelowej restauracji. Mamy menu z autorską Dietą Życia i Daniami Lasu, a w całym kompleksie ożywioną wodę Grandera. Z podróży do Japonii przywiozłam pomysł na wanny ofuro i stworzyliśmy własny projekt wysokiej dwuosobowej wanny, który dziś jest naszym wyróżnikiem.
W SPA stawiamy na naturalne terapie, siłę wody, ciepła, wibracji, światła, dźwięku, moc dotyku. Gabinety Bioodnowy specjalizują się w energetycznych terapiach, z wielu z nich można skorzystać tylko u nas. Nasz autorski program odmładzający opiera się na metodach pobudzających zdolność organizmu do autoregeneracji. W pokojach mamy biblioteczkę SPA, chętnie bowiem dzielimy się swoją wiedzą. Cały czas wprowadzamy też nowości – opowiada Grażyna Wrona, Prezes Zarządu i twórczyni koncepcji hotelu Manor House SPA.

Eksperci Manor House SPA na organizm człowieka patrzą całościowo i dbają o dobry nastrój gości na różne sposoby. Tworzą liczne okazje do relaksu i odpoczynku, sprzyjające warunki do wyciszenia i zdrowego snu, sięgają po sprawdzone metody pielęgnacji ciała i innowacyjne terapie, pamiętają o przyjemnościach podniebienia, zapewniają profesjonalną, nienachalną obsługę.

Holistycznie, jak to tylko możliwe

Holistyczne podejście doskonale widać w Biowitalnym SPA. Dobrze oddają je kąpiele, m.in. w bezchlorowym basenie z ożywioną wodą. Z hydroterapii można korzystać w basenie swim SPA z przeciwprądami, jacuzzi, rwącej rzece i leżankach z masażami wodnymi. W menu SPA są pierwsze w Polsce kąpiele żywiczne, głęboko-oczyszczające, mineralne magnezowe lub w biszoficie, relaksacyjne w soli himalajskiej i okruchach soli ze sproszkowaną perłą oraz kąpiele ofuro w wysokich wannach, również w romantycznej wersji dla dwojga w wannach duo ofuro by Manor House.
Dobroczynne dla zdrowia są też kąpiele saunowe (termoterapia) w Łaźniach Rzymskich, kąpiele w jonach soli (haloterapia) podczas seansów w Chacie Solnej, a także rytuały zdrowia w Witalnej Wiosce SPA – ostatnio rozszerzono je o kąpiele w solach Schuesslera i Epson oraz nowe seanse saunowe. W rozległym parku Manor House można czerpać z energii natury w trakcie kąpieli leśnych (silwoterapia). Można też zażyć kąpieli w dźwiękach (muzykoterapia) podczas koncertów na gongi tybetańskie, masaży dźwiękiem mis, zabiegów SPA wzmacnianych wibracjami kamertonów, słuchania muzyki solfeżowej o częstotliwościach harmonizujących czakry. Niezapomnianym przeżyciem są koncerty w basenie na misy kryształowe i kamertony z mantrowaniem (woda wzmacnia wibracje).

Manor House SPA – enklawa dla dorosłych

Manor House SPA jako pierwszy polski hotel wprowadził rozwiązanie znane z innych krajów jako „children free zone”, stając się hotelem dla dorosłych już w 2014 roku. Początkowo pobyty rodzinne były dostępne w wybranych okresach, np. w Święta Bożego Narodzenia, ale na prośby gości, zrezygnowano z obecności najmłodszych i hotel przez cały rok zaprasza osoby dorosłe i młodzież powyżej 12. roku życia.

To była niełatwa decyzja biznesowa, świadomie zrezygnowaliśmy z części klientów, ale naszym celem było stworzenie miejsca relaksu, wyciszenia, dbałości  ciało i umysł, przepełnionego spokojem i ciszą, które w towarzystwie małych dzieci są niemożliwe. Ponadto dzieci nie korzystają z zabiegów SPA i saun – te są u nas strefą beztekstylną, nie ma u nas też atrakcji dla najmłodszych, dostępnych w hotelach rodzinnych. Początkowo spotykaliśmy się ze zdziwieniem, czasem krytyką, ale dziś coraz więcej osób ceni odpoczynek w hotelu bez dzieci – tłumaczy Dorota Tokarska, Dyrektor Marketingu hotelu Manor House SPA.

Hotel chętnie odwiedzają pary na romantyczne pobyty. Równie często osoby bezdzietne, co rodzice, którzy chcą odpocząć od swoich pociech oraz rodzice dorosłych już dzieci, którzy odwykli od rwetesu, jaki wnoszą maluchy. Dobrze czują się tu też osoby starające się o dzieci, mogąc się zdystansować od długotrwałych zmagań. Popularne są wypady do SPA, np. przyjaciółek, ale też mam i córek, ze znajomymi. Spokój hotelu bez dzieci sprzyja również kameralnym spotkaniom firmowym, które są organizowane tylko w środkowe dni tygodnia, bowiem weekendy należą w całości do klientów indywidualnych

Luksus intymności

Naszym priorytetem jest zadowolenie gości, ale też komfortowe warunki pracy naszego zespołu. Niezależnie bowiem od indywidualnych potrzeb, na które staramy się odpowiedzieć, łatwiej osiągnąć założone cele w dobrej atmosferze. Stawiamy na profesjonalną, przyjazną obsługę, która jest pomocna, ale nie nachalna. Bardzo mnie cieszy też, że wielu pracowników jest z nami od lat. Doceniają to też nasi stali goście. Dzięki dobrym relacjom z nimi wiemy, co sprawia, że do nas wracają, co możemy zmienić, co udoskonalić – mówi Arkadiusz Tomczyk, Dyrektor Hotelu.

Dużą zaletą Manor House SPA jest rozległy, zielony teren parku, trzy budynki z łącznie 59 pokojami i licznymi przestrzeniami wspólnymi, restauracją i Salą Biesiadną, duży basen, kompleks Łaźni Rzymskich i Gabinety Bioodnowy oraz mnogość atrakcji. Takie usytuowanie i różnorodność oferty sprawia, że nawet przy pełnym obłożeniu kompleksu, nie ma poczucia przepełnienia, komfort wypoczynku jest wysoki, a czas zdaje się tu płynąć wolniej.

wSPAniały czas w Manor House SPA

Manor House SPA nawet w kilka w dni można odpocząć, jak podczas dłuższego urlopu. Niektóre z atrakcji, jak koncerty na gongi i misy tybetańskie, kąpiele ofuro czy energoterapia w Ogrodzie Medytacji, stały się znakami rozpoznawczymi Manor House SPA. Podobnie jak dostępna w całym kompleksie ożywiona woda Grandera, która doskonale sprawdza się w kuchni, poprawiając smak potraw i napojów oraz w strefie SPA – bezchlorowy basen zbiera wiele pochwał za bezzapachową i „miękką” wodę, która pielęgnuje skórę i włosy. Warto też odwiedzić Komnatę Biowitalności, Komnatę Wing Makers, Muzeum Bogów i Bożków Słowiańskich, wysłuchać legendy o Kostku i wypróbować Pokojowego Programu SPA.

Wiele osób przyjeżdża do Manor House ze względu na holistyczne SPA, chętnie korzystając z dobrodziejstw kąpieli, klasycznych masaży i zabiegów SPA oraz wyjątkowych terapii energetycznych, z których warto wymienić: diagnostykę kwantową, terapie na kryształowym łóżku, platformie wibracyjnej, multifalową i system Keshego, holoterapię czy moją ulubioną refleksologię. Dzięki nim można nie tylko zregenerować i wzmocnić organizm, ale też pobudzić jego siły witalne i poprawić samopoczucie – wyjaśnia Małgorzata Przydacka, Szefowa SPA w hotelu Manor House.

www.manorhouse.pl

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Przeglądając tę witrynę, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.