Lucy Brialey: Branża SPA powinna chronić świat

Uważam, że branża SPA ma obowiązek chronić świat – mówi Lucy Brialey, współzałożycielka i dyrektorka Sustainable Spa Association.

Dzięki polityce Organizacji Narodów Zjednoczonych zrównoważony rozwój jest dzisiaj na ustach wielu. Jak powinniśmy rozumieć ten termin?
Chociaż indywidualne działania, takie jak rezygnacja z plastikowych opakowań, segregowanie odpadów i używanie materiałów jak najmniej szkodliwych dla społeczności czy środowiska, wydają się mało efektywne, to są bardzo ważne. Bo najbardziej szkodzi postawa, że zrównoważony rozwój jest obowiązkiem kogoś innego. A to od nas wszystkich zależy, czy coś zmienimy.
Zrównoważony rozwój to coś więcej niż troska o środowisko. To zestaw podstawowych wartości biznesowych. Filarami zrównoważonego rozwoju są Ludzie, Planeta i Dobrobyt. W zaawansowanych stadiach firmy patrzą też na regenerację.
W biznesie najlepszą drogą do zrównoważonego rozwoju jest podejście zorientowane na cel. Przedsiębiorstwa uzdrowiskowe powinny wdrożyć kompleksową politykę biznesową, która wspiera zrównoważony rozwój i umożliwia komunikowanie i wprowadzanie zmian.

Od czego zacząć?

Zacznijmy od kierowania się zrównoważonymi wartościami, czy to codziennie, czy choćby od czasu do czasu. Te wartości, decyzje lub punkty widzenia są wyborami, których dokonujemy. Na przykład starajmy się dbać o pozytywny rozwój i dobre samopoczucie naszej rodziny i przyjaciół, troszczyć się o ludzi z naszej społeczności lub innych społeczności, których nigdy nie odwiedzaliśmy. Wyborem jest używanie produktów wolnych od chemikaliów zamiast jednorazowego plastiku i kupowanie lokalnych produktów. Albo zbieranie pieniędzy na cele charytatywne lub sprawę, w którą wierzymy. To przemyślana postawa prowadząca w dobrą stronę. I to jest duch zrównoważonego rozwoju.
Chciałabym zdefiniować zrównoważony rozwój, jako zespół wzajemnie powiązanych działań, których celem jest wspieranie najlepszych wartości, jakie możemy osiągnąć, w celu uzyskania najlepszych wyników. Jest to prawdziwie holistyczny sposób myślenia, który w naturalny sposób przychodzi wielu z nas, działających w branży SPA i Wellness. My bardzo dobrze rozumiemy mantrę Umysłu, Ciała i Ducha dla optymalnego zdrowia. Podobnie, mantrą na rzecz zrównoważonego rozwoju są: Ludzie, Planeta i Dobrobyt.

Konkretne działania

To proste – trzeba zacząć od zrobienia pierwszego kroku. Za nim pójdą następne, a za chwilę poczujemy, że to działanie nas wciąga, nakręca, inspiruje. I zaczyna angażować innych.
Proponuję kilkupunktowy plan.
1. Stwórz intencję
Porzuć wszelkie myśli typu:
• to jest zbyt trudne, by udało się osiągnąć;
• małe działania nie zrobią różnicy, więc nie mają sensu;
• konkurencja jest zbyt duża i jak zaczniemy to robić, to wypadniemy z rynku.
Spójrz na zrównoważony rozwój jako na niekonkurencyjny i holistyczny sposób prowadzenia działalności.
2. Wyznacz osiągalne cele
Ustal roczny cel dla trzech kategorii: Ludzie, Planeta i Dobrobyt. Na przykład:
Ludzie – rozwój zespołu, doskonalenie zawodowe, praca społeczna, aktywność wpływająca na dobrostan.
Planeta – ponowne wykorzystanie lub ograniczenie produkcji określonego typu odpadów.
Dobrobyt – zaangażowanie w lokalne, krajowe lub globalne akcje, które zwiększają zdolność osób lub społeczności do pracy.
3. Zorganizuj wsparcie i zidentyfikuj swoich aktywistów
Przedstaw swoje cele zespołowi i poproś, aby pomogli w ich realizacji, dzieląc się odpowiedzialnością. W jaki sposób członkowie zespołu mogą wnieść swój wkład? Czy odpowiedzialność spoczywa tylko na twoim zespole, czy też dostawcy i goście mogą zaangażować się w te działania? Daj jasne wskazówki i określ czas na osiągnięcie konkretnego celu.
4. Ogłaszaj, rozpowszechniaj i weryfikuj sukcesy
Podziękuj wszystkim, którzy przyczynili się do tego, co udało się zrobić i otwarcie dziel się osiągnięciami.
W następnych latach kontynuuj dążenie do celów wyznaczonych w pierwszym roku lub dodaj kolejny cel w każdej kategorii. W ten sposób, w miarę upływu czasu, poprzez stopniowy proces wzrostu, zaczną powstawać kolejne warstwy trwałego sukcesu.

Jak wejdziemy na tę ścieżkę, to rozpocznie się proces, który powinien być kontynuowany poprzez dodawanie nowych celów?
Tak. Wzajemnie powiązany charakter tych celów stanie się podstawą sukcesu twojej firmy. Rozwój zespołu przynosi lojalność, która zmniejsza rekrutację i stracone godziny. Komunikowanie troski o planetę przynosi nowych, znaczących i długoterminowych klientów oraz przyciąga utalentowanych, zaangażowanych pracowników. Ukierunkowanie na dobrobyt przynosi zaufanie i wartości, które budują reputację twojej marki.
Nasza branża powinna dążyć do zachęcania i wzajemnego wspierania między przedsiębiorstwami, abyśmy wszyscy mogli być dumni z wyników, które wspólnie osiągamy. Do osiągnięcia wielkich efektów nie jest potrzebna wielka firma.

Ile firm zdecydowało się pójść tą drogą?
Sustainable Spa Association zrzesza ponad 1000 członków na całym świecie. Jesteśmy siecią o ugruntowanej pozycji, która szybko się rozwija. Wierzymy, że branża SPA powinna być liderem ruchu na rzecz zrównoważonego rozwoju, ponieważ opowiadamy się za naturalnym zdrowiem i dobrym samopoczuciem, które wymagają troski o ludzi i świat przyrody. SPA to także esencja dobrego samopoczucia, a żadnemu z nas nie będzie dobrze bez bezpieczeństwa środowiskowego i finansowego. Naszym obowiązkiem jest zapewnienie, że nasze firmy prowadzą biznes w sposób odpowiedzialny i nie generują problemów dla przyszłych pokoleń.
Wierzymy, że branża SPA ma obowiązek chronić świat, w którym żyjemy oraz dbać o zasoby naturalne, od których tak bardzo zależymy. Bo świat przyrody jest sercem naszej branży.
Zostając członkiem Sustainable Spa Association, dołączasz do wiodących światowych SPA, które zobowiązują się do wprowadzania zmian i utrzymywania najlepszych praktyk środowiskowych. Możesz czerpać korzyści i być częścią ekscytującej i postępowej społeczności o silnej strukturze, która będzie wspierać branżę przez wiele lat.

Lucy Brialeywspółzałożycielka i dyrektorka Sustainable Spa Association

Lucy Brialey

Pracuje w sektorze SPA i odnowy biologicznej od ponad 25 lat. W 2020 roku założyła Stowarzyszenie Zrównoważonych SPA (Sustainable Spa Association – SSA), aby pomagać operatorom SPA w stawaniu się siłą napędową pozytywnych zmian w globalnym sektorze wellness. Członkostwo w SSA jest bezpłatne dla wszystkich specjalistów SPA i odnowy biologicznej. Daje profesjonalistom i firmom szansę zostania pionierami w wysiłkach na rzecz zrównoważonego rozwoju, który wiele innych branż uznaje już za drogę do sukcesu.
SSA oferuje też płatne opcje, jak warsztaty, akredytacja i dyplomy, które mogą być publicznie prezentowane jako znak zrównoważonego rozwoju osiągniętego przez firmę.
www.sustainablespas.org

Tekst pochodzi z wydawnictwa SPA Biznes 2023
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Przeglądając tę witrynę, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.