Konferencja SPA to BIZNES zgromadziła największych ekspertów branży SPA & Wellness

Konferencja SPA to BIZNES

31 marca 2025 roku w Warsaw Presidential Hotel odbyła się pierwsza edycja konferencji „SPA to BIZNES”, która zgromadziła kluczowych graczy polskiej branży SPA & wellness. 

Wśród uczestników Konferencji SPA to BIZNES znaleźli się: przedstawiciele obiektów o ugruntowanej renomie, które odniosły już sukces, obiektów, które dopiero budują swoją markę, ale też i nowo-powstających hoteli i day SPA – managerowie, właściciele, inwestorzy, doradcy, a także wiodące firmy, marki i dostawcy usług oraz produktów, wyznaczający kierunki rozwoju i trendy w branży.

Organizator Konferencji SPA to BIZNES

Organizatorem Konferencji SPA to BIZNES jest jedyna w Polsce Multimedialna Platforma SPA & Wellness, której twórcy od ponad 20 lat specjalizują się w tej tematyce, współpracując z czołowymi firmami i obiektami w Polsce i na świecie.

„Energia, jaka panowała na tym wyjątkowym spotkaniu pokazała, że warto je organizować. Musimy rozmawiać o rozwoju rynku SPA & wellness, o tym w którą stronę podąża i co warto robić, aby odnosić sukcesy i być pewnym, że SPA to BIZNES” – podsumował Wieńczysław Zaczek, organizator wydarzenia, od ponad 20 lat ekspert branży SPA & wellness.

Konferencja SPA to BIZNES – główny punkt programu!

Głównym punktem programu Konferencji SPA to BIZNES była prezentacja raportu „Polski Klient SPA & Wellness A.D. 2025″, będącego wynikiem pierwszego w Polsce profesjonalnego badania klientów rynku SPA & Wellness. Badanie zostało zrealizowane na początku tego roku przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research we współpracy z portalami SPAeden.pl oraz SPAbiznes.pl.

Na wstępie Edward Korbel, analityk z SW Research, przedstawił dynamikę rozwoju polskiego rynku SPA & wellness na tle Europy i świata (na podstawie prestiżowych światowych badań), a następnie szczegółowo omówił metodologię i wyniki polskich badań. Raport dostarczył cennych informacji na temat opinii Polaków o usługach SPA i wellness oraz na temat oczekiwań i preferencji gości korzystających z tego typu usług. Dane te są niezwykle przydatne dla managerów hoteli i SPA. Znając profil klienta, jego charakterystykę i oczekiwania, mogą oni dostosować ofertę oraz sposób komunikacji do poszczególnych grup klientów, jacy zostali wyłonieni w toku przeprowadzonych badań.

Badania Polski Klient SPA & Wellness A.D. 2025

SPA to BIZNES – prelekcje i panele dyskusyjne

W ramach konferencji odbyły się też liczne prezentacje i panele dyskusyjne, poruszające kluczowe zagadnienia dla branży SPA & wellness.

Konferencję otworzyła prelekcja „Hotel SPA czy Hotel ze SPA?”, którą zaprezentowała dr Katarzyna Dziubasik, prorektor i wykładowca Bielskiej Wyższej Szkoły im. J. Tyszkiewicza oraz właścicielka Sielsko-Anielsko Wellness & SPA oraz Bania Fizjo-Med w Białce Tatrzańskiej. Oprócz wyjaśnienia różnicy między pojęciami „hotel SPA” i „hotel ze SPA”, opowiadała o tym, jak wykorzystać ofertę usług SPA & Wellness dla poprawy atrakcyjności obiektu i zwiększenia zysku?

Kolejnym istotnym punktem programu był blok tematyczny „Światowe trendy SPA & Wellness”, podczas, którego Anna Bielen z Gharieni Group oraz Eleonora Quartieri z Davines Group zaprezentowały światowe trendy, a następnie odbył się panel dyskusyjny z udziałem polskich praktyków – managerów SPA & Wellness na temat efektywnego wdrażania tych trendów w polskich obiektach SPA & wellness.

Marcin Betliński i Anna Tafelska z firmy SPA Professionals poprowadzili sesję zatytułowaną „Rentowny hotel SPA – jak zbudować i zarządzać SPA, by nie było tylko kosztem?”, podczas której omówiono strategie zarządzania strefami SPA & wellness, by były one nie tylko estetycznym dodatkiem obiektów noclegowych, ale realnym źródłem zysków. Autorzy podkreślali znaczenie strategicznego projektowania już od etapu koncepcji, integracji oferty SPA z całym obiektem, efektywnego zarządzania czasem, kosztami i personelem oraz wdrażania świadomych strategii sprzedaży i marketingu.

Dużym zainteresowaniem cieszyło się wystąpienie Tomasza Chojnackiego, CEO Hotel Marketing Group, który przedstawił nowoczesne możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w branży SPA. Mówił m.in. o hiperpersonalizacji usług, zastosowaniu AI w video marketingu, robotycznych masażach oraz automatyzacji obsługi klienta i sprzedaży. Prezentacja była inspirującym przeglądem trendów technologicznych, które mogą zrewolucjonizować doświadczenie gości i zwiększyć rentowność obiektów.

Z kolei Krystyna Nowicka, psycholog biznesu, doradca i konsultant HR z Human Solutions, skupiła się na psychologicznych aspektach relacji z klientem i personelem. Jej wystąpienie przypomniało, że w świecie automatyzacji to właśnie człowiek i jego emocje są największą wartością SPA. Prelegentka podkreśliła znaczenie empatii, autentyczności, komunikacji niewerbalnej oraz zaufania. Jej wystąpienie, choć niezwykle rzeczowe, było pełne ciepła, refleksji i bardzo osobistego podejścia do tematu budowania relacji, które naprawdę mają znaczenie.

Niezwykle pouczające dla uczestników konferencji było też wystąpienie Katarzyny Szymeckiej, trenera i mówcy John C. Maxwell Team, pt. „Projekt Lider – Jak wzmocnić lidera w sobie?”. Prelegentka wyjaśniła, czym jest piramida przywództwa, pokazała niezwykłą rolę lidera w zespole i zachęciła każdego z uczestników do analizy swojej pozycji w osobistej piramidzie przywództwa. Przypomniała też, że „dobrzy pracownicy nie odchodzą od firm, tylko od ludzi”, dlatego pracę nad zgranym zespołem (który jest tak ważny w obiektach hotelowych oraz SPA & wellness) należy zaczynać od siebie, ale praca ta to „proces, a nie droga na skróty”.

SPA to BIZNES – najważniejszy event branży SPA & Wellness w 2025 roku

Konferencja „SPA to BIZNES” to najważniejszy event polskiej branży SPA & Wellness w 2025 roku, zorganizowany przez prawdziwych znawców tej branży. Okazał się niezwykle ważny i dostarczył uczestnikom wartościowej wiedzy, inspiracji, możliwości nawiązania cennych kontaktów biznesowych i spotkania się w gronie liderów w branży. Debatowaliśmy nad aktualną sytuacją i rosnącą rolą sektora SPA & wellness oraz jego przyszłością.

Po zakończeniu części konferencyjnej odbyła się uroczysta Gala XV edycji Konkursu Perfect SPA Awards oraz SPA Biznes Awards, podczas której uhonorowano najlepsze w 2025 roku obiekty, firmy i marki w branży SPA & Wellness. Zwycięzcy odbierali nagrody z rąk licznie przybyłych na Galę gwiazd, znanych i lubianych z małego i wielkiego ekranu. PEŁNA RELACJA Z GALI >>>

Nasza gala słynie z  niezwykle uroczystej, ale też i przyjaznej atmosfery. Dlatego coraz więcej gwiazd chętnie bierze w niej udział. Mam wrażenie, że w tym roku atmosfera była – o ile to w ogóle możliwe – jeszcze wspanialsza” – podsumowała z uśmiechem Katarzyna Sołtyk, redaktor naczelna portalu SPAeden.pl, organizatora konkursu.

Konferencja SPA to BIZNES

Partnerzy Konferencji SPA to BIZNES